יום שבת, 1 בפברואר 2014

טיול ספונטני באופניים

בלי לחשוב יותר מידי פשוט יצאנו לדרך, היעד הוגדר כיער קהילתי עזריקם. את ההשראה למסלול שאבתי ממפה של מסלולי אופניים שמצאתי באתר האינטרנט של קיבוץ חצור.  הדרך התחילה ליד החורשות הסמוכות לבני עי"ש, שם פגשנו בכלניות פורחות בשולי החורשה, חלפנו על פני האזור תעשייה ראם, חצינו תעלת מים ואת נחל ברקאי היחסית יבשים והמשכנו לעבר תלמי יחיאל הסמוך דרך השדות המעובדים.
הרקפות בחורשה
נחל ברקאי
 חצינו את הישוב, בו מצאנו גם חמישה שקלים על המדרכה, עברנו שדות שקדייה ואז הגענו לכביש אספלט המוביל לש.ג של בסיס חיל האוויר חצור. בלי להתעכב יותר מידי, חזרנו לעבר השדות, בשביל עפר כבוש. ואז הגענו לחציית נחל האלה. המשכנו עוד בדרך עפר כבושה עד שהגענו ליער עזריקים- היעד שהגדרנו, בסביבת היער שמענו יריות, מהמטווח הממוקם ביער. עשינו סיבוב ביער עד שהתחיל להחשיך.
אורך המסלול כ- 24 ק"מ (המפה מגוגל ארת')
התחיל להחשיך, בהתחלה חשבנו לחזור בעיקבותינו הביתה, אך לאחר מחשבה חפוזה וספונטנית החלטנו להמשיך מצידו השני ולחזור דרך קיבוץ חצור אשדוד. בדרך לשם חצינו שוב את נחל האלה, נסענו בשדות רחבי יידים כשבאופק השמש שוקעת על רקע העיר אשדוד, ולצידנו השני שדות נרקיסים ענקיים. המשכנו לדווש, עד שהגענו לחציית נחל ברקאי, נסענו עד שנכנסנו לקיבוץ, שם הגענו לצרכנייה המקומית, וניצלנו את החמישה שקלים שמצאנו קודם בשביל משקה אנרגיה מרענן. עצרנו מסקרנות בחוות סוסים לפני צומת היציאה מחצור. את הקטע הבא נסענו כמעט בלי עצירות דרך גן יבנה וביצרון.