יום שבת, 3 בדצמבר 2011

בימי החורף

בישראל העונות מתחלקות לשתיים קיץ וחורף, רוב השנה היא הקיץ, לכן החורף מהווה מפלט מהחום. זה לא סוד שהעונה המועדפת עליי היא החורף, ויש הרבה סיבות לכך שאני אוהב עונה זו. קודם כל זה מפני שיורד גשם, שעלול להפוף לשלג בחרמון או בירושלים או לסתם ברד כבד שהצטבר לכדי ערמות ענקיות ולבנות ליד בית (ראה פוסט משנה שעברה). תופעות אלו הן אולי בנליות ומשעממות וגורמים אי נוחות לאנשים רבים אבל יש כאן שבירת שגרה שבה מזג האוויר פשוט וחם משתנה ומופיע גשם. 
רקפות ראשונות ביער בן שמן
בנוסף לכך בתקופה זו התפוזים בשלים ואני מת על תפוזים. דבר נוסף ששייך לתחום המזון אך תלוי באדם הוא הקרמבו! שנמכר בעיקר בתקופת החורף . ולגולת הכותרת שבגללה החורף לא שווה כלום היא הפריחה של הטבע, זו מתחילה בחצב מצוי ממשיך ברקפות, כלניות ושאר פרחי החורף (כל הפרחים שדניס מכיר). כל שדות הבר נצבעים בירוק והימים מתקצרים, נגה שוקעת לאיטה במערב ואילו צדק זורח במזרח ומלוווה את כל לילות החורף, אותו מלווה קבוצת הכוכבים אוריון .תוכנה המראה את השמים יום יום.
גשם ובוץ בצפון הארץ
מעבר לכך, בחורף שלל חגים, מתחיל בחנוכה המחממם לנו את החורף, ממשיך בראש השנה האזרחי, דרך ט"ו בשבט שבו נוטעים עצים ומסתיים בפורים, המשעשע אותנו דקה לפני האביב והקיץ. בחנוכה, מתאספים להדלקת נרות, בכיכר, בעבודה ובעצם בכל מסגרת שהיא. זוללים סופגניות, עם ריבה שוקולד או אפילו תות. בליל ה31 בדצמבר כל העולם מתאסף לקבל את השנה החדשה, גם פה בישראל לא פוסחים על החג. בט"ו בשבט נוטעים עצים או לפחות מנסים, להוסיף לטבע עוד ירוק. ובפורים כולם חוגגים כאילו אין מחר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה