יום שישי, 1 באוקטובר 2010

מיחזור- הפתרון לזבל שלכם!

 נתחיל בקצת סטטיסטיקה, אדם ממוצע בישראל מייצר בממוצע כ-1.53 ק"ג אשפה ליום בסה"כ כ- 560 ק"ג לאדם בשנה. בישראל מיוצרת כ-6 מיליון טון פסולת עירונית ותעשייתית מתוכם רק כ-1.4 מיליון טון מועברים למיחזור שהם כ- 20 אחוזים. לסיכום היווצרות פסולת בחברה מודרנית לא ניתנת למניעה. אז צריך למצוא דרכים לטפל בה. כמו למשל המיחזור. 
בקבוקים במיכל האיסוף לבקבוקי פלסטיק
בהגדרתו מיחזור הוא תהליך בו הפסולת שלנו כמו פלסטיק, זכוכית, מתכת, אשפה אורגנית ולעיתים אף מים מפורקת והופכת לחומרי גלם בתהליכי ייצור כלשהם, לדוגמת סלסלות לפירות או פליז. תהליך זה חוסך חומרי גלם גולמיים וגם מונע את הטמנתה של הפסולת באדמה ובכך שומר על משאבי הקרקע שגם כך דלים במחוזותינו ומעבר לכך מונע זיהום מי תהום, אוויר וכמויות פסולת מרובות. 
מכלים לאיסוף נייר עיתון  ובקבוקי פלסטיק במועצה המקומית בני עי"ש 
בשנים האחרונות יותר ויותר מועצות ועיריות בישראל מצטרפות למהפכת המחזור, כשהן מתקינות מגוון רחב של מכלים למיון האשפה החל ממכלים לבקבוקי  פלסטיק ממשיך דרך קרטון, נייר ואף בגדים. כמו המועצות האחרות בשנים האחרונות מועצת בני עי"ש משקיעה בהצבת מכלים לאיסוף בקבוקי פלסטיק, נייר, קרטון ואף בגדים למיחזור או שימוש חוזר. נכון ניתן להוסיף עוד מכלים למיון הפסולת אבל זו היא התקדמות מאוד משמעותית יחסית לעשור הקודם. עכשיו גם כדאי להשקיע בהסברה וחינוך סביבתי לכל שכבות הגיל בישוב. כיום כדי למשוך אנשים להשליך את הפסולת לפחי המיחזור, נערכה תחרות לעיצוב המכלים אותם תוכלו לראות כאן
מכל לאיסוף בגדים משומשים למיחזור או שימוש חוזר במועצה המקומית בני עי"ש
 יש לציין שמיחזור יהיה יעיל כשהוא במסגרת תוכנית מקיפה של טיפול באשפה כלומר טיפול משולב באשפה, השיטה המונהגת ברוב המדינות. עיקרה של השיטה היא שישאר כמה שפחות פסולת שתלך לטמיון, כלומר להטמנה סניטרית או סתם הטמנה. הפתרונות שניתנים לביצוע הם: 
       * הפחתה במקור 
       * שימוש חוזר 
       * מיחזור 
       * הפקת אנרגיה מפסולת (פל"א)
       * הטמנה
מוצר המכיל פחות פלסטיק- משמע מי שיקנה אותו ינהג בדרך של הפחתה במקור  
גם לכם יש חלק בהצלחת הטיפול בפסולת, קודם כל תמענו מרכישת אריזות מיותרות וצריכת שקיות מיותרות בסופר, במקום תשתמשו בשקיות בד. מעבר לכך תנסו להשתמש בכל כלי כמה שיותר פעמים- שימוש חוזר ולא בכלים חד פעמים שיוצרים עוד פסולת פלסטיק לא רצוייה. התקינו בר מים במקום לסחוב בקבוקים מיותרים. נכון שיש שקיות מתכלות/ מתפרקות אך עדיף לחסוף מהסביבה עוד שקית מיותרת. מעבר לכל זה אתם המפתח להצלחה משום שאתם אלו שצריכים למיין את הפסולת שלכם וכך לחסוך התעסקות מיותרת בפסולת בהמשך. לכן תפרידו בין סוגי הפסולת השונים וזרקו למכלים המיועדים להם. אם לא לכל מרכיביה לפחות לפסולת יבשה ורטובה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה