יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

טיולי אופניים

ישראל זו המדינה היחידה שאני מכיר שקיימים בה מנהגים/מצוות כה משונים אך מהנים לאורך השנה, והכוונה למנהגים לא מסורתיים כדוגמת נסיעה באופניים ביום כיפור, הדלקת מדורות בל"ג בעומר ובניית סוכה בסוכות.

אני, איליה ודני בחוף הקשתות באשדוד
היום אני רוצה לחלוק איתכם את חויותי מיום כיפור הזה. יום הכיפור החל בסביבות השעה 5 אחר הצהריים, בשעה הזו יצאנו לרכב על האופניים לכיוון אשדוד כפי שתוכנן. במהלך נסיעתנו השמש שקעה אט, אט, המשכנו להתקדם לכיוון אשדוד עברנו בביצרון ולאחר מכן גם בגן יבנה. הגענו לאשדוד והמשכנו לנסוע לכיוון הים דרך הסיטי, הגענו לחוף הקשתות והצטלמנו למזכרת. לאחר מכן, עשינו עוד כמה וכמה סיבובים ברובעיה של אשדוד, שם חלק מהרחובות היו עמוסים באנשים שכמעט אי אפשר היה לעבור בהם, כמו משחק התחמקות. אחרי הנסיעה ברחובותיה של אשדוד התחלנו לחזור הביתה, עברנו במחלף אשדוד דרום (אחלה ירידה) והמשכנו חזרה דרך גן יבנה. שם להפתעתנו אישה איבדה את ביתה וביקשה את עזרתנו במציאתה. אחרי סריקה של מסלול נסיעתה של הילדה, כפי שתואר ע"י אימה אחד מאיתנו הבחין באופניים כחולים בצד הדרך וכך מצאה את הילדה שחזרה לאימה. בתחילת החיפוש לא האמנתי שכך הוא יסתיים. רעבים אך מרוצים מהטיול ומהעזרה שהענקנו המשכנו הביתה לבני עי"ש. כשחזרנו הביתה גיליתי שיש לי פאנצ'ר, תיקנתי אותו במהרה.
אני, איליה, דני ואיליה בנס ציונה.

ביום למחרת נסעתי לתחנת הדלק לנפח את הגלגל שתיקנתי ויצאנו למסלול המתוכן לנס ציונה דרך רחובות. התחלנו את נסיעתנו בכביש 40 והמשכנו להתקדם צפונה, עברנו דרך גדרה ושאר הצמתים בדרך, קדרון, תל נוף, גבעת ברנר וביל"ו עד שהגענו לרחובות שם חצינו אותה דרך הרצל עד שהגענו לנס ציונה. במהלך הנסיעה צצו בעיות באופניו של אחד מאיתנו אך הבעיה נפתרה והמשכנו. בכניסה לנס ציונה אכלנו ארוחה קצרה כלקח מיום האתמול והמשכנו בנסיעתנו אך לפני כן הצטלמנו למזכרת. בנס ציונה הסתובבנו ברחובות ונהננו מהנסיעה הארוכה שהצלחנו לנסוע. מדוושים ומרוצים התחלנו בדרך חזרה עברנו בעליות ולאחרן בירידות התלולות של רחובות ויצאנו לכיוון קבוצת שילר וגבעת ברנר שסללו את דרכנו לכביש 40 שהובילנו הביתה. חזרנו הביתה תשושים אך מרוצים מעצמנו שעברנו 80 ק"מ במצטבר השני הימים.

איליה ודני בדרכם הביתה

בשני הנסיעות נסענו כ-40 ק"מ כל אחת, בשניהם הסתכם שזה היה קל ממה שחשבנו אבל עדיין הינו תשושים לגמרי אחרי יום זה. למרות תשישותנו החלטנו לנסוע לישוב הקרוב אלינו כדי לסכם את כל היום הזה ולשתף לבסוף גם את אלכס הקטן שלא יכל להצטרף לטיולנו למחוזות מרוחקים יותר.