יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

מנביטים צמחי בר

אנחנו נמצאים בפתחו של החורף, כל הצמחים החד שנתיים עומדים להתעורר ולנבוט. אז אנחנו יכולים לעזור להם ולהנביט אותם לפני כן, הכוונה ממש עכשיו. עשיתי את זה מאחורי הביניין במעונות בפקולטה לחקלאות. 
מראה כללי

התחלתי להנביט צמחי בר שונים לצורך שתילה שלהם. חלק מהם נובטים בקלות ולחלק לוקח זמן. למשל אגרוסטמת השדות ומרוות ירושלים נבטו בהמוניהם ישר אחרי הזריעה. היה גם ניסיון להנביט סבונית השדות ותלתן דו גוני שנכון להיום עוד לא נבטו.  בנוסף הנבטנו גם זרעים של ירקות חורף שונים, בעיקר עלים.

נבטים של דרדר כחול
 בתחילה דרדר כחול לא נבט טוב ובניסיון השני הייתה נביטה משמעותית. ייתכן והמקור של הזרעים היה שונה. אחד לפני שנתיים ואחד לפני שנה.  


עולש מצוי נובט
העולש נאסף משדה בור בבני עי"ש והונבט השנה. כמו כן גם הונבטו זרעים של עולש מכפר מנדא. לא הייתה נביטה משמעותית, בזרעים מכפר מנדא היה אחוז נביטה גבוהה יותר אולי בשל כך שחפי המעטפת הוסרו והזרעונים היו חשופים לעומת אלו שנאספו מבני עי"ש שהונבטו כמו שהם.  

נבטים של מרוות ירושלים
מרוות ירושליים לבקנית
 הייתה נביטה משמעותית של מרוות ירושלים. תופעה שנצפתה בנבטים של מרוות ירושלים הייתה צמחים לבקנים- וואריגאנטים-הפגועים בפיגמנט הירוק הלא הוא הכלורופיל, ואי לכך הם לא שורדים יותר משבועיים אחרי הנביטה. ניתן לגדל אותם בעזרת מי סוכר.

נבטים של אגרוסטמת השדות
הנבטים אחרי התפתחות שלהם מועברים להמשך גדילה, את חלקם העברתי לגינת צמחי ארץ ישראל ע"ש רוחמה ברלינר בפקולטה לחקלאות.

תגובה 1:

  1. מעניין מאד. אתה חושב שאפשר לקחת צמחים כמו עולש, קוחוון, שנבטו בשטח ולהעביר אותם? הם ייקלטו? תודה

    השבמחק