יום שני, 30 בנובמבר 2015

פרחי הסתיו

בפרסום זה אציג כמה מפרחי הסתיו הנפוצים בישראל, לא כולם צולמו בטבע אבל כולם פרחי בר למהדרין. ישנו איחור קל בפרסום אבל אתם תסלחו לי. בנוסף חלק מהפרחים כדוגמת חורשף מצויץ גילית השנה לראשונה. בתקופה זו מעטים הצמחים שפורחים אבל יש לא מעט אז קבלו את פרחי הסתיו לשנת 2015 במחיאות כפיים. 

חורשף מצויץ צולם ביער חרובית
חורשף מצויץ הינו צמח השייך למשפחת המורכבים צורת חיו היא המיקריפטופיט, הכוונה היא לצמח רב שנתי אשר בתקופת היובש קמל ואילו בחורף הלח מתחדש עוד פעם משורשים שנשארים חיונים באדמה. בניגוד לגאופים להם איבר אגירה מיוחד דוגמת בצל או פקעת. החורשף פורח מיולי עד אוקטובר. בעת הפריחה - סתיו העלים קמלים ורק הפרח בוהק בצבע סגול לילך למרחקים. אחרי שהפריחה מסתיימת נוצרים בקרקפת זרעוני בעלי ציצית הנישאים בעזרת הרוח ועוזרים בהפצת הצמח. 


חבצלת קטנת פרחים צולם ביער חרובית
חבצלת קטנת פרחים היא אחותם הקטנה של חבצלת החוף וחבצלת הנגב אשר פרחיהן גדולות יותר ומרשימים יותר. ובניגוד לאחיותיה הגדולות שבית גידולן חולות בעיקר חבצלת קטנה גדלה בבתי גידול סלעיים כדוגמת יערות קק"ל בשפלה, פרחיה צנועים וקטנים אך לא פחות יפים. חבצלת קטנת פרחים פורחת בין מאוגוסט עד דצמבר. 
חצב מצוי בחורשת אקליפטוסים ליד בני עי"ש
החצב הלא הוא מלך הסתיו- סמל שאין לו עוררין. החצב פורח בסתיו בעמוד תפרחת גבוה המגיע למטר שמונים . על עמוד התפרחת פרחים רבים כ-250 בכל יום נפתחים פרחים בשורה הגבוה יותר ואילו מתחתם קמלים ונהפכים לזרעים. עם בוא הגשמים החצב צריך לסיים להפיץ את הזרעים והם יכולים להתחיל לנבוט. כמו כן עם בוא הגשמים החצב מוציא צרור עלים אשר יספקו חומרי תשמורת לתקופת הפריחה הבאה ז"א בסתיו הבא. ואי לכך לחצב בצל גדול.
חבצלת החוף בגינה בבני עי"ש
חבצלת החוף, פרח גדול ומרשים גדלה בחולות מישור החוף כצמח בר. בעלת בצל רב שנתי, בסתיו ישנו גל פריחה מסוף יולי עד אוקטובר ואילו רוב השנה החבצלת מצמיחה עלים סרגליים רבים. לחבצלת זרעים מיוחדים אשר מאפשרים להם לשרוד שיט בים ולנבוט בחוף אחר. כפי הנראה בתמונה משמשת גם צמח נוי בגינות .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה