יום רביעי, 5 במרץ 2014

טיול ספונטני באופניים 2

גם הפעם, בלי לחשוב יותר מידי יצאנו לרכב באופניים. בניגוד לפעם הקודמת שהגדרנו יעד, הפעם הגדרנו רק את כיוון הנסיעה- גדרה. כל מה שקרה אחר כך היה ספונטני לגמרי, לאן נוסעים הוא שאל אותי? אמרתי בוא נמשיך בשביל ההוא ופשוט נסענו כך. התחלנו  בכביש היציאה החדש מבני עי"ש, עוד לפני שפתחו אותו לתנועת כלי רכב, חצינו את כביש 40 והמשכנו לעבר הגשר החדש שנבנה כחלק ממחלף גדרה. הגענו לתחנת הדלק מדרום לגדרה שם המשכנו לעבר השדות והשתלבנו לתוך גדרה.
נחל שורק, בקרבת קדרון
גשר אירי בנחל שורק  בקרבת מושב בניה
חצינו את גדרה לאורכה ברחוב פינס ויצאנו מגדרה לעבר קדרון. שם אחרי נסיעה קצרה חתכנו לשדות שאחרי קדרון כשאנו חוצים את נחל שורק, היחסית זורם, המשכנו איתו קצת מזרחה ואז פנינו למערב. אחרי נסיעה קצרה הגענו לנחל גמליאל היבש לגמרי. חצינו את כביש 40 מתחתיו והמשכנו לאורך נחל גמליאל מערבה. אחרי רכיבה קצרה  בשדות שאחרי, הגענו שוב לגדתו הדרומית של נחל שורק. המשכנו לרכב לצדו עד שהגענו לגשר אירי באזור בניה שם חצינו את נחל שורק לכיוון בניה. הכוונה בגשר אירי היא לגשר אשר עובר בתוך תוואי הנחל, בלי עמודי תמך כלשהם. כאן החלטנו שצריך להתחיל לחזור.
המסלול באורך של כ- 27 קילומטר
חצינו את כל בניה, לכיוון כביש 4102 כשאנו חולפים בחזרה לכיוון דרום על ישובי גדרות, הגענו עד לצומת גבעת וושינגטון או בשמו החדש מחלפון גבעת רבן. עשינו סיבוב קצר בקבוצת יבנה וכשהבנו שאין איך לצאת מהישוב אל השדות חזרנו בעקבותינו ועקפנו אותו. המשכנו מזרחה בתוואי כביש 7 החדש שנסלל שם. אחרי נסיעה קצרה פנינו שוב דרומה, כך שהגענו למושב נווה מבטח, אותו חצינו במהירות והגענו לביצרון המוכרת לנו עד מאוד, שם עצנו לריענון מהרכיבה הארוכה. לאחר מכן סיימנו את הרכיבה בבני- עי"ש מקום מגוריי.