יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

יום הניקיון הבינלאומי 9/11/2010

כן כן, היום יום הניקיון הבינלאומי, שמעתם על זה תתחילו לנקות . היום בבוקר כבכל יום נסעתי לי באופניים, אך לא כבכל יום היום ראיתי עשרות ילדים עם שקי אשפה פושטים על רחובותיה של בני עי"ש ופשוט מנקים כל מקום אפשרי. הילדים התנדבו משני בתי הספר היסודיים בישוב, זאת כחלק מיום הניקיון הבינלאומי אותו מארגנת קק"ל בשיתוף השלטון המקומי. בכל פינה בישוב היה ניתן לראות את הילדים מנקים, פשוט אי אפשר היה לפספס אותם. 
ילדים מבתי הספר מנקים 
יום הניקיון הבינלאומי מאוד חשוב ומלמד ערכים חשובים של ניקיון הסביבה הקרובה אלינו, אך יום אחד בשנה לא מספיק! צריך להפוך את היום הזה לפעילות קבועה הנערכת מידי פעם בפעם. מלבד זאת צריך להגיע למצב בו כולנו נשמור על ניקיון הסביבה שלנו מתוך רצון לחיות בסביבה נקייה ובריאה יותר. אנחנו ננקה ונשליך האשפה לפחים ואילו הרשויות יאכפו את חוקי הניקיון ויפנו את האשפה בזמן. 
שקיות האשפה שבהם הילדים אוספים את הפסולת 
אני נזכר שגם אני השתתפתי ביום ניקיון כזה כשהייתי תלמיד בבית הספר היסודי, והזיכרון הראשון שעולה הוא לא כמות האשפה שנאספה אלא הפעולה של הניקיון, לא ההיבט המהותי- שמירה על הניקיון אלא הפעולה של איסוף הפסולת עצמה. כדאי להפוך את השמירה על הניקיון לדרך חיים בה מתנהלים ולא פעולה סימלית של ניקיון פעם בשנה. ניתן היה לצייד את המתנדבים ביותר מכפפות ושק לצורך הניקיון. 
אשפה בצידי הדרך (מזבלה לא חוקית) 
למרות יום הניקיון הרחובות לא מי יודע מה נקיים, המקומות הנקיים ישארו ואילו המקומות המלוכלכים לא ישתנו עד התושבים ינקו ויפנימו את ערכי הניקיון בסביבת מגוריהם. כך לדוגמה המזבלה לצידי הדרך הצדדית בגבול הישוב.   


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה