יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

Better Place- מכוניות חשמליות

מכונית ליד עמדת טעינה של בטרפלייס
בטרפלייס הינו מרכז מבקרים אשר מדגים ואף נותן לחוש את התחושה של נהיגה אישית במכונית חשמלית לגמרי. כמו כן במרכז מוצגת התכנית של בטרפלייס לחזון של מכוניות חשמליות וידידותיות לסביבה, ללא נפט. בסופו מוצג התהליך של החלפת הסוללה באופן אוטומטי לגמרי כפי שיבוצע בתחנות החלפת הסוללה, בסביבות 5 דקות. החשמל מסופק למכונית דרך סוללת לתיום-איון המספקת
כ-150 ק"מ בנסיעה אחת רצופה, טכנולוגיה הזו קיימת וזמינה אך היא תלויה בקיומה של
 שתית מספקת ונוחה, זו בדיוק הרשת שבטרפלייס מתכוונת לספק, בשלב זה בישראל.סוללות מסוגלות להיטען בקצב של כדקה לכל דקת נסיעה.
הדגמת התחנה להחלפת הסוללה 
סוללות אלו עובדות על אותה טכנולוגיה כמו הסוללות בפלאפון הנייד, כנראה שבקרוב נטעין את הרכב כמו הפלאפון. פתרון המכונית החשמלית מחולק לשני חלקים, 2 עמדות טעינה אשר יותקנו אצל כל מנוי, בעבודה ובבית או בכל מקום שנוח לו. ובנוסף לאלו יותקנו עמדות טעינה במרכזי קניות ובשיתוף העיריות והמועצות בישראל כדי לספק תשתית נוחה ומרבית.
והחלק השני שלו הוא תחנות החלפת סוללה, כדי לספק טווח נסיעה של מעל ל- 150 ק"מ, כדוגמת נסיעה לאילת. החשמל יסופק ע"י רשת חשמל שבטרפלייס תקים אשר תספק חשמל נקי מאנרגיה מתחדשת, כדוגמת אנרגיית השמש. הסוללות הן בבעלות של Better Place, וכך יכול הצרכן לרכוש ולטעון מכונית חשמלית במחיר נגיש לכל כיס. 
הלוחות הסולאריים שמספקים את החשמל למכוניות שברקע
מכוניות החשמליות הראשונות יתחילו לשווק ברבעון השני של 2011 
לציי רכב.
יש לציין שישנם יתרונות מאוד מובהקים לנסיעה בכלי רכב חשמליים. הנסיעה היא שקטה לגמרי, פרט למזגן שרועש בכל מצב, חסכון כלכלי למשתמש, רק תשלום על המנוי שלו בבטרפלייס.
 והיתרון הגדול של תוכנית בטרפלייס הוא שזיהום הסביבה יפחת בצורה משמעותית, דוגמה טובה לכך היא יום כיפור בו רמת זיהום האוויר יורדת בצורה דרסטית. מזהמים כדוגמת תחמוצות גפרית, תחמוצות חנקן ושאר המזהמים שבנוסף לכך ימנעו מזהמים משניים כמו גשם חומצי, ערפיח לונדון וערפיח פוטוכימי יעלמו מנופינו כשהמכוניות החשמליות יכנסו לשימוש אקטיבי. מעבר לכך, במכונית תותקן מערכת תמיכה מתקדמת לשירות הנהג לניהול הנסיעה במכונית החשמלית המבטיחה ניהול טעינה ממוחשב, נוח ונסיעה רצופה. יתרון נוסף הוא אי תלות בנפט אשר מופק לעיתים בארצות עוינות ויכול לגרום לבעיות כשהשוק כל כך תלוי באנרגיה שמופקת בארצות עוינות ומשאב מתכלה העלול להיגמר בכל רגע בעתיד. כל סיור מועבר על ידי מדריך אשר הוסמך לכך והוא זה שיסביר לכם את פרטי הפתרון של בטרפלייס לפרטי פרטים. כמובן שגם ישמח לענות לכם על כל שאלה שלכם. הסיור מוזמן ומועבר לקבוצות וניתן להירשם דרך אתר האינטרנט של בטרפלייס. מרכז המבקרים של בטרפלייס ממוקם בפי גלילות בתוך  אחת החביות האחרונות שנותרו עומדות בפי גלילות, שהיוו חלק ממערך אספקת הדלק במדינת ישראל.
Go Electric! 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה