יום חמישי, 19 בפברואר 2015

משאירים את היער נקי

לאחרונה התחלתי להתנדב בקק"ל, אני יוצא בימי שבת לאחד מהיערות באזור מגורי כדי לנקות אותו קצת. ובכך לגרום למבקרים שבאים אליו אחרי, להנות מהטבע במיטבו ולא עם עטיפות ארטיקים, חטיפים ומגבונים בכל מקום. 
אני ליד השלט שהכנתי 
כאשר התבקשתי לנקות לכלוך בין אם זה בצבא- מה שנקרא "סריקה" או בחברת הגינון שאני עובד בה תמיד הניקיון מתבצע ביידים. כאשר חשבתי על זה לעומק הבנתי שאפשר לאסוף בעזרת כלי הנקרא באנגלית PICK UP TOOL מה שאומר כלי להרמה. בעצם זהו מקל עם צבת שתופסת את הזבל. וכך בעצם אני אוסף את הזבל ביערות. שיטה זו נוחה יותר, אין צרוך להתכופף וכך אוספים יותר זבל בפחות מאמץ.

בן דוד שלי עוזר לי לנקות את היער 
שמירה על הניקיון והטבע היא ערך העולה מידי פעם בתקשורת ובמערכת החינוך, לרוב זה קורה פעם בשנה ביום הניקיון הבין לאומי או יום ניקיון כלשהו. ביום זה יוצאים אלפי אנשים לנקות את מקום מגוריהם ואת יערות קק"ל הרבים. לעומת זאת, במהלך השנה לא הרבה שמים לב לניקיון סביבם. ומ9 אי לכך יש לשים דגש על הניקיון בכל ימי השנה ולא לראות במי שתורם ורוצה לשמור על הניקיון כ"משוגע". 
אני מנקה את היער 
יש צורך להעלות את המודעות על שמירה על הניקיון בכל הארץ, בין בעיר ומחוצה לה. ישנם מקומות רבים כמו חניות במרכזי קניות, מגרשי ספורט, פארקים עירוניים, תעלות בצידי כבישים וערוגות גינון שאנשים משליכים אשפה אליהם כמובן מאליו. צריך לשנות את זה! משאירים את סביבת החיים שלנו נקייה! כמו גם את היער, הערוגות ברחובות, הפארקים וצידי הדרכים המחברות בין כולם. 

בואו נשאיר את היערות שלנו נקיים !! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה