יום שישי, 13 בפברואר 2015

דרום אדום

דרום אדום זהו פסטיבל המתקיים בעוטף עזה בעקבות הפריחה ההמונית של הכלנית היוצרת מרבדים גדולים מאוד של הצבע האדום. אני בפעם הראשונה החלטתי לנסוע לראות את התופעה מקרוב ונדהמתי לגלות מרבדים על מרבדים של כלניות. הכלנית הינה הפרח הלאומי של ישראל ואחד הפרחים היותר אהובים בקרב הישראליים. בדרום שולט הצבע האדום בכלניות בעקבות סוג האדמה, אך בצפון מגוון הצבעים נע מסגול דרך כחול ולבן.  כיצד אז נוצרים מרבדי הכלניות? 
מרבדי הכלניות ביער שוקדה
הכלנית פורחת מפקעת רב שנתית,  פרח בודד מייצר 200 זרעים אשר נפוצים בעזרת הרוח. מחקרים הוכיחו שרעייה בשטחים שבהם פורחות הכלניות תורמת להיווצרות המרבדים הענקיים האלו. בשל כך שהצאן לא אוכל את הכלניות בשל חומר רעיל שנמצא בתוכן ואת  כל שאר הצמחים כן,וכך מוריד את התחרות והכלניות יכולות לגדול בצורה חופשית יותר במרבדים שכאלו. לכל אלו תורמת העובדה שבדרום היערות הם יותר פתוחים וכך הכלניות מקבלות שמש רבה. 

כלנית אדומה מקרוב 
כלנית בודדה לבנה בין האדומות 
הגעתי ליער שוקדה בבוקר בסביבות שבע בבוקר, כאשר יצאתי משם היה פקק ענק לכניסה למתחם היער. וכשנוסעים חזרה רואים מכוניות חונות בצידי הכביש ליד מרבדי כלניות הפזורים בין לבין בשום מקום. התופעה הזאת של נעירת אנשים לפסטיבל דרום אדום הרגישה שהיא מאוד דומה לתופעת השלג שגם כן כולם נוסעים בהמוניהם לצפות בה ועוצרים אפילו באמצע הדרך לראות את התופעה שלשמה יצאו לדרך. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה