יום שבת, 25 באוקטובר 2014

הגנים הבאיים בחיפה

הגנים הבאיים הם אטרקציה מוכרת לכל. למעלה מ 760,000 אנשים בשנה מבקרים באתר. הגנים ממוקמים בתוך תוכה של חיפה על רכס הכרמל. מהגנים נשקף נוף יפה לים התיכון ונמל חיפה. כמו כן במקום התצפית הגבוה ביותר נראים גם ראש הנקרה, עכו, הגליל וביום טוב אפילו החרמון. הגנים בנויים במפלסים, ליתר דיוק 19 טרסאות. הגנים עצמם מאורגנים באסטטיות רבה ומסודרים בצורות גיאומטריות כמו עיגול, ריבוע או אפילו כוכב. כיוון הגנים כולו פונה לעבר עכו, עיר חשובה לדת הבהאית.

נוף הגנים הבאיים
ערוגה אופיינית גרניום, סנטולינה, אנג'וליה ועונתיים מסביב טגטס
במרכז הגן נמצא מקדש הבאב אשר כיפתו מצופה זהב, שזהו מקום מנוחתו של נביא הדת הבהאית. זהו המבנה הבולט ביותר בגנים ונראה היטב מנקודות רבות בעיר חיפה. ב 2008 הוכזו כל אתרי הדת הבהאית בישראל כאתרי מורשת לאומית עי אונסקו.
מקדש הבאב והגנים סביבו הצופים לים התיכון 
הגנים בנויים כך שהם מקיפים את המבנים המקודשים לבהאים ומאחדים אותם למקשה אחת, למרות שהמבנים בנויים בסגנונות שונים הגנים הסובבים אותם אחידים בצורות ובסגנון הכללי שלהם. מלבד זאת הגנים מבודדים את המרחב המקודש לבהאים בדרך עדינה ויפה ביחס לקיר אקוסטי למשל מהעיר הסואנת שסביבם- חיפה. 
המזרקה בכניסה התחתונה ביותר ליד המושבה הגרמנית
בנוסף לכל אלה, הבאיים מעודדים מגוון ומעריכים את השונה. כך למשל בבניית הגנים אלמנטים שלא התאימו בסגנון כמו עץ השקמה וכרם היין לא הושמדו אלא שולבו בנוף בכל זאת. מעבר לכך שלא נפגע הקיים נעשה גם תכנון המשלב את החורש של הרי הכרמל. בכך שליבת הגן המעוצבת באופן הדרגתי הופכת פחות ופחות אינטנסיבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה