יום שלישי, 5 באוגוסט 2014

קומפוסטר ביתי

קומפוסטציה זהו תהליך של מיחזור פסולת אורגנית, אותו כל אחד יכול ליישם אצלו בחצר הבית. אני בתור אחד שלמד בבית הספר התיכון במגמת מדעי הסביבה, למדתי המון על תהליך הקומפוסטציה, מה תהליכיו ומה מתפרק למה ואיך. אבל בפועל לא יצא לי לעסוק בהכנת הקומפוסט ואת התהליך עצמו אף פעם לא ישמתי בפועל. בבית ספרי לא היה קומפוסטר ולא יצא לי להתנסות בהכנתו. 
הקומפוסטר המוכן 
לכן בזמן האחרון אני לא מפסיק לחשוב איך להשיג או לבנות קומפוסטר. חשבתי לבקש מחברת Re3 אבל התברר שזה עולה 350 ש"ח, לכן חשבתי למה לבזבז כסף כשאפשר פשוט לבנות אחד משאריות קרשים שזרוקים בחצר שלי. כמו כן, החצר שלי קטנה ואין מספיק שטח שמספיק לקומפוסטר סטנדרטי. ובנוסף, רציתי סוף סוף להבין איך זה קורה הלכה למעשה. 
בשלבי בנייה
דוד שלי שאל אותי כמה כבר עולה שק קומפוסט במשתלה?!? למה צריך מפגע תבראותי בחצר? הוא אמר לי. אבל קיומו של קומפוסטר בחצר נותן ערך מוסף לפסולת האורגנית והופכת אותה לדשן אורגני לצמחים- הלא זהו הקומפוסט, זה מה שהוא לא מבין. 

התמונה בה נתקלתי, Copyright © 2009 Paul Postuma/Ars Informatica. All rights reserved
את ההשראה שלי לבניית הקומפוסטר לקחתי מאחת התמונות כשחיפשתי COMPOSTER בגוגל. המבנה של הקומפוסטר כולל מכסה עליון גדול להכנסת הפסולת האורגנית ומכסה קטן בתחתית להוצאת הקומפוסט המוכן, בנוסף כל הקומפוסטר כולל חרכי איוורור, בדמות רווחים בין קרש לקרש- מה שחשוב לתהליך הקומפוסטציה. 

דף על קומפוסט באתר המשרד להגנת הסביבה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה