יום חמישי, 8 במאי 2014

חוגגים עצמאות 66 למדינת ישראל

בערב יום העצמאות יצאתי לכיוון אשדוד לבמה המרכזית שמוקמה מול קניון הסיטי. בעקבות כך נחסמו לתנועה רחובות רבים בסביבה. הדרך פנימה לעבר הבמות הייתה עמוסה לעייפה, בכל פינה ספריי שלג ונצנצים.לכן החלטנו להתרחק קצת מהרעש והלכנו לעבר פארק אשדוד ים שם צפינו במזרקה המזמרת והמשכנו חזרה לעבר הבמות, כשהגענו לשם המופע המרכזי הלא הוא הזיקוקי הדינור החל, בשונה מישובי הקט בני עי"ש, הזיקוקים נמשכו זמן רב יותר.

המופע המרכזי באשדוד- זיקוקי הדינור
למחרת בבוקר יצאנו לכיוון בסיס חיל האוויר תל נוף, שם התקיים יום פתוח הכלל תערוכת מסוקים ומטוסים, מטסים שונים, הסברים על המערך הטכני והנ"מ ובניהם הכיפת ברזל. הדרך לבסיס הייתה משולטת היטב, אך פקוקה לגמרי.
מסוק היסעור בתערוכה
מטוסי האימון עפרוני במטס האווירובטי
כשהגענו נפרס בפנינו מסלול המראה רחב ידיים שהפך לזירת הארוע. מצד אחד חנייה רחבת ידים שאליה הכווינו  חיילים את הרכבים. מצד שני, דוכני מזון רבים, כריזה והתערוכה עצמה בה הוצגו מסוקי יסעור, מטוסי F15 וF16  ועוד שלל מסוקים מטוסים וכלי טייס בלתי מאוישים. במהלך התערוכה עברו מעליה המטס, המריאו מטוסי קרב, מסוקי יסעור חלפו מעל שמי התערוכה וכמובן שהצוות האווירובטי שהיה גולת הכותרת. אני בתור אחד שגר בסביבת שדות תעופה צבאיים הייתי שמח לראות את כלי הטיס שטסים מעלי כל השנה בגודל מלא על המסלול ההמראה.