יום שישי, 11 באוקטובר 2013

נופש מבצעי 2013 גדוד נמר

נופש מבצעי בצבא או במילים אחרות טיול שנתי בבית הספר, זהו שבוע הכולל פעילויות הפוגתיות בצורת טיולים, הרצאות, ימי כיף ועוד כמה דברים. הפעם הנופש אורגן בצפון הארץ והתמקמנו בבית החיל בקרית שמונה הצמוד לקניון המקומי. ביום הראשון ביקרנו במוזיאון הצילום בתל חי - שם השכלנו טיפה על יסודות הצילום הבסיסיים. ובמוזיאון השומר בכפר גלעדי המספר את סיפורה של תנועת השומר בהקמתה של המדינה.
נחל החצבאני 
היום לאחריו הוקדש לביקור בקיאקי מעיין הגושרים שם כל הגדוד טבל במימיו הצוננים של נחל שניר או בשמו השני חצבאני וזכה לשייט של כשעה עם זרמו של הנחל. ולקראת ערב הגיעו מדריכים אשר ארגנו לנו משחקי שיתוף פעולה וגיבוש, לסדנאות אלו קראו בשם "סדנת שטח OUTDOOR". 
המגלצ'ה בחוף גיא 
ביומו השלישי של השבוע יצאנו לעבר חוף גיא- חוף או יותר נכון פארקון מים בטבריה על חופה של הכינרת. שם גלצ'נו בארבעת המגלשות שבפארק וטבלנו במימי הכנרת הצלולים. בערב היום השלישי יצאנו לקניון המקומי של קרית שמונה בו ממוקם מועדון באולינג וסנוקר. אני העדפתי את הבאולינג והעברנו שעה שעתיים במשחק באולינג נחמד. 

יומו הרביעי של הנופש הוקדש ליום הספורט הגדודי. כל הגדוד יצא בשיירה לעבר קיבוץ עין חרוד שבעמק יזרעאל. הבית ספר המקומי היה שמח לארח אותנו במגרשי ואולמות הספורט השונים, הפעם בניגוד לשנים קודמות לא התקיימה תחרות השחיה אלא רק כדורגל, כדורסל, כדורעף, ריצת שליחים, משיכת חבל והורדת ידים.
הערב גדוד 
בערבו של יום זה אורגן ערב הגדוד המסורתי שנערך בכל סוף אימון ובדרך כלל בסופו של הנופש. בערב זה מעניקים את הפרסים למנצחים ביום ספורט ומצטיינים כללים לתקופת האימון שעברה על הגדוד בחודשים האחרונים. כמו כן של סוללה מכינה סרטון קצר על ההוי במסגרתה. 
כדי לסכם את הערב הזמינו את חיים אלמקיס למופע סטנדאפ, מסתבר שגם הוא עבר את שירותו הצבאי בגדוד 405. במופע הסטנדאפ השתמש רבות בידע שצבר בגדוד בעת שירותו, ואפילו הפתיע אותנו בסוף כשחשף את החולצה עם סמל הגדוד מתחת לחולצתו. 
מפל התנור- המפורסם שבמפלי נחל עיון 
ביומו האחרון, יצאנו לטיול בנחל עיון. נחל זה הכולל ארבעה מפלים נמצא צמוד לגבול עם לבנון ממש ליד מטולה. מקור המים בנחל הם מעיינות בלבנון, בשל הסיבה הזאת בקיץ אין זרימה בנחל מלבנון מכיוון שחקלאים משתמשים במים להשקיה. לאחרונה נמצא פתרון להטיית המים בלבנון ובישראל בנו צינור שמזרים מים מנחל דן לנחל עיון כדי להיות את השמורה גם בקיץ לטובת החי והצומח וכמובן ציבור המטיילים שבאים לחזות בארבעת המפלים התנור, האשד, הטחנה וכשמו של הנחל עיון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה