יום ראשון, 7 באפריל 2013

FRC תחרות רובוטים עולמית

FRC הינה תחרות רובוטים עולמית שמתקיימת גם בישראל,אותה מארגנת עמותת FIRST שפירוש שמה הוא תודעת המדע והפצתו. אני לא השתתפתי בה, אבל אח שלי השתתף בה ומצאתי לנכון  לכתוב על כך ולשתף גם אתכם.  התחרות התקיימה באולם נוקיה בתל אביב בין התאריכים 10-12/3/2013 . אח שלי במסגרת לימודי המכטרוניקה בבית ספרו התיכון האזורי בגדרה, שלאחרונה צורף לרשת בית הספר של דרכא השתתף זו השנה הראשונה בתחרות מסוג זה. בשנים האחרונות הושקעו הרבה מאמצים לקידום התחום הטכנולוגי בתיכון בו למדתי.  בתחרות זו מתמודודת כ- 50 קבוצות מישראל וכ- 2500 מכל העולם. בתחרות זו מקבלות כל הקבוצות אתגר זהה ועליהן לבנות רובוט שיבצע אתגר זה. השנה האתגר היה לבנות רובוט שיטפס על פירמידה ויזרוק פריזבי שיפגע במטרה. נשמע קל? נראה אתכם עושים את זה.
הבסיס של הרובוט מערכת הנעה 6X6  - צילום: Gedarcanator
השם שבחרו לקבוצה הוא שילוב של שם בית הספר (דרכא) שם הישוב (גדרה) וסיומת המסמלת רובוט- The Gedarcanator. המגמה שעובדת על הרובוט מחולקת לכמה צוותים שלכל אחד תפקיד ספציפי, על כל צוות אמון מנטור שעוזר לקבוצה. צוות מכניקה אחראי על תכנון ובניית הרובוט. צוות תיכנות אחראי על התוכנה שמפעילה את הרובוט, ובנוסף מתחזק את אתר האינטרנט של הפרויקט. צוות אלקטרוניקה אחראי על המרכיביים החשמליים. צוות תיעוד חבר צוות שאחראי לתעד, הכוונה כמובן לצילום. צוות קהילה אחראי לערוך פעילויות בקהילה כגון הרצאות ושיפוט בתחרויות רובוטיקה אחרות ועידוד העיסוק בטכנולוגיה ומדע.
לוח התוצאות- הנקודה שלהם (מספר הקבוצה 4725)- צילום: Gedarcanator
כדי להשתתף בתחרות המגמה שקראתה לעצמה Gedarcanator הייתה צריכה תמיכה כספית, אותה קיבלו בעיקר מרשת ביתי הספר דרכא, מעסקים מקומיים כדוגמת ויקטורי-רשת סופרמרקטים, צנור ופרח, פרגו, בורקס גדרה, פלאפל דמתי, סולומון שלמה ובניו ועסקים פחות מקומיים כמו: נס"א, אינטל, חיל האוויר, מכון וויצמן,  וconduit. כל אלה תרמו משהו להצלחת הפרויקט של הGedarcanator. הקבוצה נשארה לעבוד עד מאוחר ולכן תרומת האוכל הייתה אולי  החשובה להם ביותר.

הרובוט של הקבוצה (המספר מייצג אותם בתחרות) צילום: Gedarcanator
בתחרות עצמה, היום הראשון הוקדש לאימונים ושיפור הרובוט, בו הקשיים הטכניים לא הפסיקו לרדוף את הקבוצה, כך למשל הרובוט לא הצליח להתחבר למערכת הבקרה שלו שהם בעצם מחשב עם ג'ויסטיקים, ביום השני התקיימו המשחקים הראשוניים שקבעו מי יעלה לשלב הגמר.  כמו שכבר נאמר, במהלך התחרות הצוות חווה קשיים טכניים בהפעלת הרובוט אבל למרות זאת במקצה בודד הם היחידים שהצליחו לקלוע פריזבי למטרה כאשר שאר הרובוטים נוטרלו ע"י הקשיים הטכניים. בכל זאת הם סיימו במקום ה- 46 אבל לפחות קיבלו את פרס התמיכה בקהילה מה שלא פחות חשוב.

לביקור באתר הקבוצה - Gedarcanator.com
קבוצת הפייסבוק- http://www.facebook.com/gedarcantor

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה