יום שבת, 22 בספטמבר 2012

צוות פלגה סוללה- גרניט

כמו החיים כך גם בצבא, השירות נחלק לבית הספר- בא"ח ולחיים שאחריו- הוותיקה או בשמה השני מבצעית. אחרי שמונה חודשים שאתה מבלה בבא"ח את עובר לאחת הוותיקות של הגדוד שבו שובצת. במקרה שלי זה סוללה גרניט מגדוד נמר.
סמל הסוללה שבנו הסמסול והרפז 
לא הרבה מכירים את גדוד התותחנים הזה, ובטח שלא את הסוללה המבצעית החדשה שהיתה שנים סוללה מחזורית שהכשירה לוחמים חדשים לגדוד נמר, לשתי הוותיקות א׳ וב׳. כיום סוללה גרניט הינה הסוללה המבצעית החדשה שנמצאה עד לא מזמן בפעילות מבצעית בגבולה הצפוני של ישראל. בכל גדודי התותחנים הוחלט להוסיף סוללה מבצעית חדשה, בחלק מהגדודים העלו את כל המחזורית לותיקה ואילו באחרות פיצלו את המחזורית והביאו מהותיקות עוד לוחמים כמו בגרניט. מצב שבו כל הסוללה עולה לותיקה בשלמותה עלולה לגרום למצב שבו בעת השתחררותם מצה״ל הסוללה פשוט תתפרק כי הרוב הם אותו מחזור גיוס.
הסוללה בשטח בתרח"ט גולני 
הסוללה הוותיקה מחולקת בדרך כלל לחפשים אותם מייצגים משקי באלפא ושורת הפיקוד הזוטרה מפקדי התומתים. הסבר קטן לפני שממשיכים, תומת הינו תותח מתנייע ואילו אלפא הינה כלי הסוחב פגזים מאוחרי התומת ומהווה עתודת תחמושת למצב חירום. בסוללה גם קיימים שרשרת הפיקוד העליונה והיא מסול מפקד סוללה, סמסול שהוא סגנו ורספ האחראי על התחום הלוגיסטי. מלבדם קיימים בסוללה גם צוות חטס או חימושניקים בשם היותר פשוט. וצוות המפי"ק (מרכז פיקוד ירי קדמי) בהם מ"טים האחראים על נתוני ירי, וממנו מתנהל הירי ע"י המסו"ל או הסמ"סול. 
חדר צוות 1ב 
הצוות שלי, גם כן 1ב, כמו במסלול. בניגוד למסלול בוותיקה התפקידים בצוות מתחלקים לפי פז"ם, בכללי הפז"ם משחק תפקיד יותר מרכזי כי בכל צוות ישנם חיילים ממחזורי גיוס שונים- לדוגמה: מרץ11 אוגוסט 10 ונובמבר 09. התפקיד הקל יותר שמור לפז"מניקים ואילו באלו שצריך כוח ומאמץ לצעירים. לנוב 9 יתנו תפקיד של מכניס חנה ולאוג 11 מביא פגז. אצל חפשים- חיילים פשוטים, מקבלים חצי תנאים אחרי שנה שמונה ואליו תנאים מלאים אחרי שנתיים שתיים. חצי תנאים פירושם אין תורנות מטבח או סרסופים שפירושם עבודות לא נחוצות שצריך לעשות ושמירות בלילה. תנאים מלאים- לא עושים כמעט כלום. במילים אחרות מתגיסים לצבא כדי לשאוף לעשות "כלום". 


הפק"ל הצוותי 
רציתי להוסיף עוד טיפה על "תורת הפזם". כל מחזור אחרון יש חייל אחד שמגדיר את עצמו רפ"ז- רב פזם. לשמחתי הרפז הפעם הוא מהצוות שלי, והוא החליט לקשט את החדר, ראשית בעזרת לונגים- יריעות בד גדולות שהוא תלה על הקירות ושנית, בעזרת פק"ל צוותי (פקודת קבע לחייל) שעליו רשמנו 1ב עם הסימון הטקטי בצבעי החיל, וציור יפה לקישוט בצידו. אפשר לראות עוד תמונות של החדר באינסטגרם בצד.<<<<<<
סמל הסוללה 

2 תגובות:

  1. דניס מפי"ק=מרכז פיקוד קדמי.. מזה החוסר מקצועיות הזאת..;)

    השבמחק