יום שבת, 4 בפברואר 2012

תותח(נ)ים בקו חי"ר

קו חי"ר היא ההגדרה לכל השמירות המתבצעות על גדר המערכת הגובלת עם מדינת זרה או הרשות, וכן גם הישובים בגדה המערבית. בשביל התותחנים קו חי"ר הוא הפוגה מאימונים בתומ"תים ושבירת שגרה. הקו מאופיין בשמירות ארוכות והתעסקות בהגנה על מדינת ישראל במלוא מובן המילה, בין אם זה בסיור, מחסום או פילבוקס. בקו אתה חווה את עצמך כחייל לוחם הנעזר רק בנשקו האישי ולא בעוצמה שהוא רגיל אליה, התותח.
גדר המערכת
גם אם הקו שקט ונראה משעמם ובלי הרבה אקשן, כשאתה יוצא הביתה אתה מבין שאתה הוא גם זה שיש לו חלק בשקט הזה. בקו אתה פוגש באוכלוסיה הערבית שחייה בשטחים, וחלקם עובדים בישראל בשטחים שבגדר ההפרדה ובתוך שטחי ישראל. כך שיש חשיבות גדולה לבידוק הרכבים והאנשים שנכנסים לישראל. האוכלוסיה הערבית שונה מאיתנו, הם רוכבים על עגלות וחמורים, ברכבים שכבר נעלמו מהכבישים אצלנו לפני עשורים אך הם כמונו רוצים לחיות בשקט, חוץ מהמיעוט הקיצוני.
מעבר הולכי רגל, בבוקר עמוס במכוניות רבות
לי אישית יצא להיתקל בכמה שב"חים שעוברים במחסום, כמסגירים את עצמם. אחד היה קצת מוזר ועבר עם חץ וקשת ועוד כמה פריטים שיכולים להיראות כעוינים. חוץ מזה, ההתפרעות הכי גדולה שיכלה להיות אצלנו בגזרה זה זריקת אבנים של ילדים קטנים המחפשים תשומת לב. אבל יש צד חיובי והוא הסיור, בו אתה נוסע בהאמר ברחבי הגזרה ורואה עולם, שהוא לא רק המוצב שלך. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה