יום חמישי, 17 במרץ 2011

שעת כדור הארץ

שעת כדור הארץ או באנגלית  Earth Hour הינו אירוע עולמי חד שנתי הנערך בשבת האחרונה של חודש מרץ, אך בישראל מקדימים אירוע זה ליום חמישי כדי שלא יחול ביום שבת. בשעת כדור הארץ מתבקשים דיירי בתים פרטיים ובעלי עסקים או מפעלים לכבות את כל האורות ומכשירי החשמל אשר אינם חיוניים. מטרתו היא  להעלות את המודעות להתחממות הגלובלית ואת החשיבות לשמור על כדור הארץ ואיכות הסביבה בו. 
לוגו שעת כדור הארץ מויקיפדיה
מקורו של המנהג הזה הוא באוסטרליה, בה נערך ב- 2007 שעה כזו, במטרה להעלות את המודעות להתחממות הגלובלית והצורך להילחם בה. שעה זו  נחלה הצלחה כה רבה עד ששנה לאחר מכן ב- 2008 הצטרפו לאירועים ערים רבות מכ- 40 מדינות בעולם ביניהן תל- אביב ועוד ערים בישראל. אפילו מנוע החיפוש גוגל החשיך את דף הבית כהזדהות עם שעת כדור הארץ. ובשנים לאחר מכן הצטרפו עוד ועוד ערים  ליוזמה מבורכת זו. עד כדי 128 מדינות בשנת 2010.  
גוגל מוחשך (באדיבות הבלוג http://www.arikfr.com

מגדל אייפל לפני ובמהלך שעת כדור הארץ (AFP)
שעת כדור הארץ מראה שביחד, פעולותינו הקטנות יכולות להשפיע על ההתחממות הגלובלית, אך מלבד זה מציעה טיפים והכוונה לאורח חיים בו כדור הארץ יפגע פחות. זכרו כל פעם שמכשירי חשמל לא חיוניים עובדים שורפים עוד ועוד גז טבעי במקרה הטוב ומזוט במקרה הרע כדי לספק חשמל להן, כך נפלט עוד ועוד פחמן דו חמצני ועוד מזהמים אם מדובר במזוט או פחם וגורמים להגברת אפקט החממה הטבעי ולהתחממות הגלובלית כתוצאה מזה.ביום זה אנו מצביעים במפסק האור ואומרים די עם הזיהום רוצים את כדור הארץ נקי וידידותי אלינו.  
השנה האירוע יערך ביום שבת ה-26 במרץ בעולם כולו וביום חמישי ה- 24 למרץ בישראל בשעות בין שמונה לתשע. ביום זה יוחשכו לשעה מבנים מפורסמים בעולם כולו כדוגמת מגדל אייפל, הביג בנג, הקולוסאום ועוד רבים. 

קישורים: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה