יום רביעי, 23 בפברואר 2011

יער חרובית

יער חרובית הינו יער נטוע של קק"ל המשתרע על פני כ-8000 דונם דרומית לכביש 383 ונתחם בתל צפית בדרום, קיבוץ  כפר מנחם במערב ומושב גפן במזרח ומהווה את גבולה המערבי של שפלת יהודה. ביער עצים שונים ומגוונים, אורנים, אקליפטוסים, ברושים וחרובים כמובן על שמם נקרא היער חרובית. ביער שלל חניונים, שבילים ונקודות בעלות עניין מבחינה של ארכיאולוגיה, טבע ונוף. 
שביל האופנים ביער חרובית
חלקים מהשביל סובבים במרבדי רקפות










יער חרובית הוא ברירת המחדל של משפחתי כאשר אומרים יער. היער נוח ובעיקר לא רחוק ממקום מושבנו, 20 דקות נסיעה בלבד. ביער שולחנות פיקניק ומקום למנגל, בסביבת פארק הלוחם שבילים סלולים המיועדים לכיסאות גלגלים, אך יכולים לשמש גם לאופנים והליכה, אחד מהשבילים מטפס לעבר מצפור יונתן ממנו נשקף נוף לעבר כל מישור החוף הדרומי. בחודשי החורף, יער חרובית נעטף בפריחת הרקפות, הכלניות ועוד שלל פרחי בר. 
לכל אורכו השביל מסומן ירוק
לפני כשנתיים החלו לבנות את שביל האופנים ביער חרובית, כיום קיים שביל אופניים באורך כולל של 12 ק"מ המתחיל במצפור יונתן ממשיך ביער בחניון הדרומי וחוזר דרך הרים וגבעות למצפור יונתן. השביל מסומן לאורך כולו בסימון שבילים ירוק, כך שאין בעיה לנווט בו.  החלק הראשון של המסלול די קל לרכיבה, מכיל מעט סלעים. אך ככל שממשיכים בשביל מספר הסלעים עולה למרות זאת עדיין ניתן לרכיבה גם לבעלי כושר בינוני. בשביל כמה קטעים מהנים מאוד, ישרים, שמשני צדדיו היער במיטבו, מרבדי רקפות וכלניות שביניהם שזורים ציפורני חתול מצויות, אירוס ארץ ישראלי ועירית גדולה.  לאחר ההגעה לחניון הדרומי מתחילים לטפס והשביל הופך לסלעי מאוד וללא רכיב לאנשים מהשורה. וסופו במצפה יונתן. השביל גם ניתן להליכה ברגל, אך יש להיזהר ולהימנע מלהפריע לתנועת רוכבי האופניים.

השביל הופך לתלול וסלעי מאוד

את שביל האופנים נסעתי בפעם הראשונה לאחר הרבה זמן שלא התאפשר לי, מפאת קוצר זמן ביער של הוריי. לאחר שמצאתי את שביל האופנים, הזמנתי כמה מחבריי לנסוע במסלול. שלושתנו נסענו בכל השביל, כמו שציינתי כבר מקודם, חלקו הראשון של השביל, עביר לאנשים מהשורה, ולאחר החניון הדרומי שמכונה גם יער בולגריה, השביל הופך לתלול וסלעי מאוד, עד כדי כך שיש קטעים שלמים בהם לא ניתן לרכוב אם אתה לא "סופר ספורטאי". 


קישורים מומלצים:
יער חרובית קק"ל 
אתר המוקדש לשביל האופניים חרובית
שביל חרובית באתר הטיולים של קק"ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה