יום רביעי, 13 באוקטובר 2010

מיינקראפט MineCraft

מיינקראפט (Minecraft) הוא משחק רשת, בנייה/עולם פתוח אשר הוצא לראשונה באביב 2009 ע"י מפתח עצמאי אחד מרקוס פרסון, מאז הוא תופס תאוצה בעולם כולו כשעוד ועוד אנשים מצטרפים לחווית משחק זאת. מהות המשחק היא בבנייה בעזרת קוביות גדולות, כל דבר שעולה לכם בדימיונכם. הגרפיקה במשחק לא הכי טובה אבל המשחקיות מאוד מפותחת ומאפשרת חווית משחק שלא קיימת במשחקים אחרים. שם המשחק מייצג את מאפייניו העיקריים, כל דבר ניתן לכרייה ואיסוף (Mine) ולבנות ממנו משהו יותר מורכב (Craft). 
אחת המפות בגרסה היצירתית (בשרת של אחי BFB) 
המשחק מאפשר שתי אפשרויות משחק שונות, הראשונה מכונה גרסת אלפא אשר עוסקת בהישרדות, כל דבר בו כמו בעולם האמיתי, צריך להשיג משאבים שונים ולשרוד ע"י איסוף אוכל, בנייה והתגוננות מפני יצורים שרוצים לתפוס אותך. גרסה זו עולה 10 אירו וניתן להורידה מהאתר הרישמי של מיינקראפט (minecraft.net). בהמשך כשהגרסה תושלם כל מי שקנה אותה יקבל את כל העידכונים אליה בחינם. כמו לכל משחק ניתן להשיג גם גרסה פרוצה לגרסת ההישרדות. הגרסה השנייה היא יצירתית (הגרסה הקלאסית),הגרסה הקלאסית מאפשרת לבנות מבנים, לחפור מערות וליצור עולמות ייחודיים, כל זה עם אין ספור קוביות. בה ניתן לשחק חינם דרך אתרה של מיינקראפט או בעזרת קליינט שמאפשר עוד כמה אפשרויות נוספות להקלת תהליך הבנייה כמו תעופה ועוד. לגרסה היצירתית ישנה אפשרות להתחבר לשרתים פרטיים ולבנות חופשי. 
סמליל השרת של אח שלי BFB (עוצב ע"י) 
את הרעיון לכתוב על משחק זה קיבלתי מבני משפחתי, אחי ושני בני דודי אשר לאחרונה משחקים בלי הפסקה במשחק זה. מהם נמסר שהמשחק ממכר ושמאוד כיף לשחק בו. הגדיל אחי שפתח לעצמו שרת פרטי אותו הוא מנהל ביחד עם אחד מבני דודי. כל המעוניין לשחק בשרת של אחי יכול להכנס לאתר שלו ולקבל עוד פרטים עליו. 
תמונה נוספת מהשרת BFB
 אני אישית לא הכי נהנה מהמשחק אבל אני גם לא חושב שזה משחק רע. בגרסת ההישרדות של מיינקראפט יש משחקיות רבה, כל דבר ניתן לאיסוף, בנייה, הרכבה ואפילו תקלות כמו שריפות יכולות לקרות. ניתן להכין מגוון רחב מאוד של חפצים, יש מגוון רחב של משאבים שמאוד תורמים לעיניין במשחק. נקווה שהמשחק רק יתפתח ויביא לנו הפתעות חיוביות בצמיחתו. 

ביבליוגרפיה: 

תגובה 1: