יום שני, 27 בספטמבר 2010

פסטיבל המדע במכון ויצמן רחובות

מפת פסטיבל המדע במכון ויצמן 
ביום שני ה- 27 בספטמבר 2010 חול המועד סוכות, ביקרתי ביחד עם בן דודי רומה בפסטיבל המדע במכון ויצמן ברחובות, הפסטיבל העשירי שמתקיים כבר. כבר ביקרתי בפסטיבל המדע לפני שנתיים לערך, במסגרת התחרות קום.בינה- תחרות בסגנון חפש את המטמון עם תחנות מדעיות. התחלנו את ביקורנו בפסטיבל המדע בשעה 10 עם פתיחת הקופות ביקרנו במגוון הרחב של התחנות, למרות שלא את כולן הספקנו, בשל חוסר עניין או חוסר מזל. 


אקו-ספירה (כיפה גאודזית) בגן המדע 
התחנה הראשונה שבה ביקרנו הייתה גן המדע, אטרקציה נהדרת, הגן מלא במוצגים שונים המציגים עקרונות מדעיים שונים ומשונים, הביקור מתאים בעיקר לילדים צעירים, בגיל היסודי אך יכול להתאים גם לביקור המשפחה כולה וילדים טיפה יותר מבוגרים.  אני אישית נהנתי מהביקור שם, זהו לא ביקורי הראשון בגן המדע אך נהנתי בכל זאת. במסגרת הביקור בגן המדע שמענו הרצאה באקו-ספירה ,הבנוייה ככיפה גאודזית, על חיידקים ופטריות. זוהי הפעם הראשונה שאני מבקר באקו-ספירה, בתוכה צמחים ממינים שונים, פטריות וחיידקים שונים המוצגים ע"י צוות גן המדע בהרצאה שאורכה כ- 45 דק' כאשר הם מציגים אותם בעזרת המיקרוסקופ ומציגים את האנשים האחראים לגילויים וההיסטוריה של מחקרים אלו. 
מימין מגדל השמש ומשמאל שדה המראות 
התחנה הבאה שבה ביקרנו הייתה מגדל השמש אשר ממולו ישנו שדה מראות המרכזות את קרני השמש לכמה נקודות במגדל השמש. מצידו המערבי של מגדל השמש ישנה נקודת תצפית על שדה המראות ומגדל השמש, בו נקודת הסבר קולית בשמונה שפות, שם מתארים את אופן פעולתו וכמו כן מסבירים על הניסויים והמחקרים אשר נערכים במגדל השמש ע"י מדעני המכון. אנרגיית השמש הינה משאב מתחדש וידידותי לסביבה על כן צריך להשקיע במחקר ולפתח את התחום עוד ועוד. נקודת התצפית קצת בעייתית אבל מספקת. בקומת הקרקע של מגדל השמש הוצגה התערוכה "מכונות חכמות ולא שימושיות" וממול מגדל השמש, בשדרת סיבין היה מתחם רובוטים ורוגטקה ענקית להנאת המבקרים.  
בית ויצמן 
לאחר ביקורנו במגדל השמש התקדמנו לכיוון בית וויצמן ומכון דוידסון. ביקרנו בביתו  של הנשיא הראשון של מדינת ישראל, והתרשמנו מיופיו הארכיטקטורי ואף מרכב השרד שלו ששמור במגן זכוכית בכל השנה. בגינת בית הנשיא הוצג קונצרט קטן, מאוד נחמד לאוזן. לאחר מכן נכנסנו למכון דוידסון אך לצערנו פספסנו את ההרצאה של "השף המדעי" מבשל ארוחה אך מנגד נהננו מתצוגת הזיהוי הפלילי של המשטרה שהיתה בקרבת מקו.  
תערוכת "מכונות חכמות ולא שימושיות" 
במהלך האירוע נסעו אוטובוסים בין שלוש תחנות שנקבעו מראש והסיעו את האנשים מתחנה לתחנה, אני הייתי מציע במקום זאת להציב אופניים במכון לטובת המבקרים בפסטיבל ובכלל בכל ימות השנה. יחסוך כסף ואף יוסיף להנאת הביקור. מעבר לכך היה גם סיור ממונע שזכה לפחות הצלחה ונסע ריק כמעט ברחבי מכון ויצמן וסיפק מידע בסיסי עליו. בנוסף לשירות ההסעות הזה פעל מזנון במקום אך המחירון טיפה מוגזם, לדוגמה: צמר גפן 7 ש"ח, נקניקיה 15 ש"ח וקרפ או פיצה ב20 ש"ח. ומחיר הכניסה ההתחלתי למתחם עומדת על 65 ש"ח למבוגר או 55 ש"ח לילד עד גיל 15. נקווה שירבו אירועים מדעיים, קצת יותר זולים ומהנים.  

2 תגובות:

  1. זה היה סיוור גררווועעע!!!!
    פספסנו כל דבר מעניין!
    שום הרצאה לא קיבלנו... חוץ מאיזו הרצאה באקו-ספרה << וזו היית די מעפנה...

    הטיול היה יכול להיות מעניין אבל לא היה...
    ולא כתבתי שם משהו נכון בפסקה האחרונה תתקן את זה...

    השבמחק
  2. תודה רומה על התגובה, אבל זה לא היה כל כך גרוע !

    השבמחק